Rakyat Untuk Rakyat. Headline Animator

21 Mac 2011

‘Keberanian’ Najib Bukti Terlibat Atur Kes Fitnah II



“Bila Najib kata ‘Anwar patut serah DNA,’ dan ‘kami mahu tahu siapa Jantan Y,’ dia (Najib) secara langsung mengakui peranan dia dalam konspirasi (Fitnah II).


Tindakan Datuk Seri Najib Razak memperalat media tempatan untuk mendesak Datuk Seri Anwar Ibrahim menyerahkan sampel DNA dengan menawarkan DNA beliau sendiri, membuktikan penglibatannya Perdana Menteri itu dalam kes Fitnah II.

Bercakap kepada KeadilanDaily, Ahli Parlimen Subang, R Sivarasa berkata, desakan berkenaan sekadar mengesahkan Presiden Umno itu terlibat dalam mengatur konspirasi menjatuhkan Anwar.

“Bila Najib kata ‘Anwar patut serah DNA,’ dan ‘kami mahu tahu siapa Jantan Y,’ dia (Najib) secara langsung mengakui peranan dia dalam konspirasi (Fitnah II).

Malah, Sivarasa yang juga seorang peguam, percaya kenyataan Najib itu umpama arahan berselindung atau isyarat kepada mahkamah untuk mengarahkan Anwar menyerahkan sampel DNA.

“Tak wajar Najib mengeluarkan kenyataan begitu kerana ia seolah-olah cuba mempengaruhi mahkamah. Ia boleh dilihat sebagai arahan kepada mahkamah untuk menekan Anwar.


“Malah, ia juga satu penghinaan pula terhadap sistem perundangan,” katanya.

Merujuk kenyataan Najib yang ‘tidak takut menyerahkan DNA’ dalam kes pembunuhan Altantuya Shaariibuu, Sivarasa berkata, ‘keberanian’ Najib hanya wayang yang tidak memberi sebarang makna.

Merujuk kenyataan penyiasat persendirian, P Balasubramaniam pada 2008 dalam akuan bersumpah pertama yang mendedahkan Najib melakukan hubungan seks dengan Altantuya, beliau berkata:

“Tak guna dia (Najib) serah DNA. Tubuh Altantuya sudah tiada,” katanya dan menyatakan DNA Najib hanya perlu jika tubuh Altantuya tidak diletupkan.-KeadilanDaily

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...