Rakyat Untuk Rakyat. Headline Animator

12 Julai 2011

Umno usah berbohong tentang Bersih

(Bukti yang diberikan seorang blogger terhadap pembohongan polis kononnya tidak ada tembakan gas pemedih mata di perkarangan sebuah hospital bersalin di Jalan Pudu)
Pemimpin dan media pro Umno perlu menghentikan pembohongan dan putar belit berhubung himpunan Bersih 9 Julai lalu kata Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Idris Ahmad.

Menurutnya, kenyataan pemimpin Umno dan laporan medianya khususnya Utusan Malaysia sudah tidak keruan dan serba tidak kena seolah-olah kapal yang kehilangan kompas.


"Mereka berbicara dengan rakyat seolah-olah rakyat pekak dan buta. Mungkin pemikiran mereka masih berada di zaman primitif kerana diselaputi oleh mimpi ngeri jika kerajaan pusat tumbang di dalam PRU 13," katanya.

Media umno pula ujarnya cuba memburukkan himpunan Bersih seolah-olah berlaku keganasan.

(Bukti yang diberikan seorang blogger terhadap pembohongan polis kononnya tidak ada tembakan gas pemedih mata di perkarangan sebuah hospital bersalin di Jalan Pudu)

Pengamal media pro Umno itu dakwanya sudah melanggar etika laporan kerana melaporkan secara prajudis dan fitnah.

"Sehingga lupa laporan mereka sudah tidak layak hidup di zaman langit terbuka, Ia hanya layak berada di zaman Ashabul Kahfi," katanya lagi.

Beliau merujuk kepada beberapa kenyataan polis yang menafikan berlaku tembakan gas pemedih mata di Hospital Tung Shin Jalan Pudu dan di Stesen Sentral Kuala Lumpur.

"Bila polis memberi tahu dalam media mereka tidak ganas, tidak ada tembakan di kawasan hospital Tung Shin Jalan Pudu, maka secepat kilat media menjawab penipuan mereka melalui media baru yang diluar kawalan BN.

"Kita menasihat pemimpin dan media pro Umno hentikanlah penipuan kamu. Jangan menambahkan arkib pembohongan kamu di persada politik negara ini," katanya lagi.

Beliau juga turut menasihatkan pemimpin Umno agar tidak menambahkan lagi rekod-rekod kotor dan jijik kepada generasi akan datang.

"InsyaAllah segala keganasan polis dan penipuan media akan menjadi saksi kepada anak cucu rakyat Malaysia akan datang.

"Kesemua ini sudah direkod di dalam media baru yang menjadi mimpi ngeri Umno pada masa akan datang," tegasnya.-HrkhDaily

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...