Rakyat Untuk Rakyat. Headline Animator

04 Januari 2012

Himpunan 9 Januari akan berlangsung dengan aman- Azmin

KEADILAN memberi jaminan perhimpunan di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur pada 9 Januari ini, akan berlangsung dengan aman, kata Timbalan Presidennya, Mohamed Azmin Ali.

Kenyataan itu sekaligus menepis dakwaan pihak tertentu bahawa parti itu mahu mencetuskan huru hara pada hari keputusan perbicaraan Fitnah II yang dihadapi Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Himpunan ini adalah gerakan rakyat yang dijamin akan berjalan dengan aman, tidak akan berlaku apa-apa melainkan provokasi dari pihak yang tidak bertanggungjawab,” tegas beliau ketika sidang media selepas mesyuarat Pakatan Rakyat di Ibu Pejabat KEADILAN petang tadi.


Menurut Azmin, Pas dan Dap turut menyatakan persetujuan untuk bersama memberikan sokongan dan mengerahkan anggotanya berhimpun pada hari tersebut.

Malah, katanya, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan Penasihat DAP, Lim Kit Siang juga telah menyatakan kesediaan mereka untuk hadir.

“Sokongan ini bukan sekadar mendokong Datuk Seri Anwar tetapi atas dasar persetujuan bahawa sistem negara ini perlu diubah sama ada ekonomi, sistem kehakiman mahupun pendidikan.

“Pakatan yakin bahawa dengan kepimpinan yang ada pada Anwar dan kerjasama pimpinan Pakatan, sistem ini mampu diubah sepenuhnya,” kata beliau.

Beliau dalam pada itu turut membidas kenyataan Menteri Pertahanan Datuk Seri Zahid Hamidi yang menyatakan rakyat hanya perlu menjadi hakim sewaktu pilihanraya dan bukannya dalam sistem kehakiman negara.

“Biar rakyat yang menentukan dan membuat keputusan samada rakyat nak berhimpun atau tidak. Biarlah rakyat yang tentukan. Kenapa Zahid Hamidi nak tentukan bila boleh berhimpun?,” tegasnya-K/Daily

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...