Rakyat Untuk Rakyat. Headline Animator

25 Julai 2010

Videoclip : Ezam memutarbelit fakta di ceramah 'Selamatkan Selangor Darul Ehsan'


Ezam yang telah dilantik sebagai Senator oleh Najib atas atas kebolehan beliau yang sukar ditandingi oleh pemimpin-pemimpin UMNO yang lain dalam mengutuk Anwar Ibrahim dilaporkan telah dikerahkan untuk mengetuai siri ceramah ‘Selamatkan Selangor Darul Ehsan dari UMNO’opps silap.. ‘Selamatkan Selangor Darul Ehsan’

Paluan gendang perang mereka yang kedengaran seperti kentut itu telah kedengaran bermula di Shah Alam dan Kota Raja dimana Noh Omar, Satim Diman, Abdul Shukor Idrus turut sama memutar belitkan fakta mengenai aktiviti perlombongan pasir secara haram yang disensasikan oleh UMNO Selangor, biarpun hakikatnya ianya telah bermula dari semenjak zaman Khir Toyo lagi.

Pesanan agar kembali menyokong UMNO/BN juga telah disampaikan oleh tuan rumah iaitu Nawawi di Shah Alam dan Ir Kamaruzaman Johari di Kota Raja.

Biarpun ada yang memberikan ceramah itu bertaraf Menteri kehadiran mereka itu bolehlah dianggap sebagai meramaikan majlis sahaja.. bukan sebagai daya penarik kerana selain dari wang ringgit mereka itu tiada daya penarik langsung.



Penceramah utama mereka ialah Senator Ezam yang suatu masa dulu terkenal dengan kotak-kotak dan sumpahnya.



Dihadapan lebihkurang 250 orang yang hadir menurut Malaysiakini atau 200 orang menurut The Malaysian Insider, Ezam seperti yang dijangkakan hanya tahu bercakap mengenai Anwar Ibrahim dan hanya sedikit mengenai Isu Pasir yang kini dimainkan oleh UMNO Selangor.



Disebabkan majority dari 200 atau 250 orang yang hadir itu datangnya dari saluran satu atau warga emas jadi tugas Ezam untuk menipu mereka menjadi mudah disini.

Ketika mengulangi dakwaan bahawa Anwar pro-Yahudi, yang boleh dibuktikan dengan tindakan cuba memujuk kumpulan itu di Amerika Syarikat, seperti dilaporkan Washington Post. Ezam juga secara tidak langsung mengakui bahawa UMNO/BN menggunakan khidmat syarikat yang dikuasai oleh Yahudi 
.

Menurutnya , tindakan itu tidak boleh disamakan dengan tindakan kerajaan pusat yang mendapatkan khidmat perunding antarabangsa Apco Worldwide.

"Bezanya Apco ini kerja untuk kita," katanya tanpa menyatakan UMNO/BN membayar perkhidmatan itu sebanyak RM77 Juta.

Menurut sumber yang berada di lokasi ceramah di sini Ezam telah mendahului Mahkamah dalam membuat keputusan tentang kes tuduhan liwat terhadap Anwar Ibrahim.

Secara terbuka beliau telah mengatakan "Anwar Ibrahim bukan hanya Peliwat Politik tetapi beliau adalah seorang PELIWAT..."

Ezam hanya mengatakan "Saya tinggalkan PKR dan Anwar tidak melibatkan satu senpun, demi Allah!" katanya.

Tetapi tidak bersumpah untuk menyokong dakwaannya bahawa beliau masuk Umno bukan kerana wang.

Kalau diperhatikan dalam ucapannya Ezam telah mengatakan US telah menolak Anwar sebagai kawan, kemudian dia bercakap pula yang Anwar begitu di hormati oleh pihak di Washington post..

Dengar betul-betul pada permulaan videoclip bagaimana dia mempermainkan kematian Teoh Beng Hock dan dengar juga apa gelaran yang diberikannya kepada Mahfuz.

Lagi apa dia kata korang tengoklah videoclip dibawah ni..






 Sumber -AnakSungaiDerhaka

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...