Rakyat Untuk Rakyat. Headline Animator

01 Ogos 2010

Guru-Guru Digalak Berpolitik Untuk Kepentingan Umno-BN

Umno-BN Tertekan Galak Guru Sama Berpolitik

Ketiadaan individu yang benar-benar mencakupi aspirasi rakyat jelata dalam lapisan kepimpinan Umno hari ini mendesak parti perkauman itu merekrut guru-guru menyertai gagasan pemerintah.
Namun, Umno cuba menyekat idealisma politik yang sihat dan bersih dengan mengenakan pelbagai tekanan keatas guru-guru. Antara tekanannya adalah gesaan supaya guru-guru terbabit hanya memilih parti Umno sebagai landasan politik mereka.
Exco Selangor Dr Halimah Ali berkata guru-guru seharusnya menjadi konduit politik berkecuali, yang menerapkan prinsip anti-rasuah dan demokrasi dalam jiwa anak-anak Malaysia.
Peranan guru-guru adalah seperti ibu dan bapa angkat, yang menanam semangat negara bangsa merentasi garis perkauman dan agama, bukannya menjadi alat pemerintah untuk memperhambakan jatidiri merdeka.
Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas gesaan Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan yang menyeru guru-guru untuk mempertimbangkan kesannya jika mereka menyertai parti pembangkang.
"Kemungkinan ini satu,sebab mula-mula strategi umno dia sasar golongan ulama muda,masuk umno untuk perkuat umno,ok itu golongan agama,kedua,dia dah tahu sekarang ini bahawa ramai juga guru-guru dan juga ibu bapa kepada pelajar disekolah itu memihak kepada pakatan rakyat,seperti di Selangor

Baca Seterusnya DI SINI

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...