Rakyat Untuk Rakyat. Headline Animator

28 Jun 2010

Zaid - Kepincangan Felda Akan Terjawab.


Tindakan saman terhadap pemimpin Pakatan Rakyat berikutan pendedahan akhbar Suara Keadilan terhadap masalah kewangan Felda, hanya akan mendedahkan kepincangan sebenar kedudukan kewangan Felda.

Demikian kata Ahli Majlis Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Zaid Ibrahim (gambar) yang yakin mahkamah bakal menjadi medan pendedahan bagi merungkai permasalahan warga Felda.

Mengikut laporan media, Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan mempertikai laporan bertajuk `FELDA BANGKRAP’ dalam keluaran Bil 237 bertarikh 21 hingga 29 Jun 2010.

Beliau bercadang memfail saman terhadap Zaid; Pengerusi Biro Felda PKR Pahang, Suhaimi Said dan Timbalan Pengerusi Biro Perhubungan Antarabangsa PKR, Datuk Dr Tan Kee Kwong, Ahli Parlimen Kuala Terengganu, Abdul Wahid Endut dan Suara Keadilan.

"Ini merupakan penyakit baru di Malaysia, saman 200 juta, 300 juta. Kita boleh tulis apa yang kita nak. Mahkamah hanya suruh bayar ganti rugi berdasarkan bukti kita.

"Apa sebenarnya yang kita rugi dengan pendedahan itu. Ini hanya taktik politik nak menakutkan kita lah. Tapi kita tak bimbang soal 100 juta, 200 juta yang mustahaknya rakyat tahu apa yang berlaku.

"Seperti saya kata hari tu, kalau kes ini dibawa ke mahkamah kita ada peluang untuk membicarakan nasib Felda sebenarnya," kata Zaid.- TVS

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...